Wandelen

Gun jezelf regelmatig een fijne wandeling!

Wandelen is de simpelste vorm van bewegen. Eigenlijk dus schitterend gewoon. We zijn gemaakt om te bewegen. Je spieren aan het werk zetten maakt ze gelukkig en vervolgens maken ze endorfine aan in je hersenen en voel jij je óók gelukkig. Het werkt stress verlagend en is goed voor hart en bloedvaten. Hoe meer je wandelt, hoe groter het vermogen van je longen en hoe meer zuurstof je opneemt. Zelfs je geheugen verbetert en regelmatig wandelen draagt bij tot een betere slaapkwaliteit.  Het kan je ook helpen met verbranden van teveel aan calorieën. Je conditie verbetert in ras tempo.

Kortom wandelen is gezond maar vooral ook heel leuk.

Zou jij ook willen wandelen, maar kun je jezelf er niet toe zetten of vind je het samen gewoon gezelliger?  Dan wil ik je graag verleiden de stap te wagen en met mij aan de wandel te gaan.

Vanaf maart ’24 komen er korte wandelingen ( 4 – 5  km) en lange ( 8 – 10 -12 km ) op het rooster.

Soms lopen we vanaf de studio, heerlijk langs de IJssel of een rondje Doetinchem. Maar een wandeling in één van de prachtige bossen in de buurt is zeker ook een optie. De Kruisberg, Montferland of de Wrange bijvoorbeeld. Stuk voor stuk prachtige gebieden met mooie routes.

Ter afsluiting kunnen we thee met lekkers drinken in de studio of, afhankelijk waar en hoe lang we wandelen ergens onderweg iets gebruiken.

De wandelingen worden begeleid door Thea. Houd het lesrooster in de gaten voor data en tijden.